Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Algemeen

Algemene voorwaarden

Wat houden de Algemene voorwaarden precies in?
Kijk op Algemene voorwaarden om de complete Algemene voorwaarden na te lezen.


ANVR

Is Tohapi lid van de ANVR?
Tohapi is geen reisorganisator/touroperator maar de eigenaar/verhuurder van campings en stacaravans. De ANVR verzekert klanten tegen schade geleden door of via tussenpersonen (reisagenten-tour operators). Tohapi is geen tussenpersoon, en heeft daarom geen lidmaatschap bij de ANVR.


Reserveren

Hoe boek ik een vakantie?

U vindt de geschikte camping via de zoekmachine, onze bestemmingen, aanbiedingen of landkaart op de homepage. Indien u al weet welke camping u wilt boeken, kunt u door te klikken op camping, midden boven, waar u een overzicht krijgt van alle campings van Tohapi. Dit overzicht treft u, in alfabetische volgorde rechts aan op de pagina. Vervolgens kunt u door de boek en betaalstappen te doorlopen uw online boeking maken. U kunt natuurlijk ook via onze klantenservice een telefonische reservering maken.


Wanneer is mijn boeking geslaagd?

U heeft een boeking gemaakt indien u, nadat u akkoord bent gegaan met de Algemene voorwaarden en uw gegevens heeft verzonden, op uw scherm een bevestiging ziet met daarin een dankzegging voor uw boeking. Ook ontvangt u direct per e-mail een bevestiging van de boeking met alle belangrijke gegevens. Indien u geen email heeft ontvangen, kijkt u dan in eerste instantie even in uw spamfolder, het kan zijn dat de uw bevestiging daar is terecht gekomen. is dit niet het geval, dan neemt u a.u.b. contact met onze klantenservice.

Hoeveel accommodaties kan ik per boeking boeken?

U kunt maximaal 2 accommodaties per keer boeken (maximaal 6 volwassenen en 6 kinderen per boeking). Wilt u meer accommodaties boeken, dan kunt u eenvoudig per gewenste accommodatie een aparte boeking maken of contact opnemen met onze klantenservice.


Het lukt mij niet om een boeking te maken, waar kan dit aan liggen?

Controleer of alle verplichte velden zijn ingevuld. Mocht u alsnog niet verder komen in het boekingsproces, gebruik dan de mogelijkheid om ons een bericht te sturen. Gegevens staan vermeld onder “contact”. Een medewerker neemt vervolgens telefonisch of per e-mail contact met u op. Indien dit onverhoopt om technische redenen ook niet lukt, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij staan u graag te woord om uw boeking alsnog te maken.

Ik heb geen boekingsbevestiging ontvangen, wat nu?

Indien u na afronding van het boekingsproces geen bevestiging per e-mail heeft ontvangen, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice. 

Hoe lang van te voren kan ik al een boeking maken?

Medio november zijn de prijzen voor het hele jaar bekend. Vanaf dit moment is het mogelijk om boekingen te maken tot en met oktober.

Tot welk moment kan ik nog een boeking via de website maken?

U kunt nog boeken via onze website tot de dag van aankomst. Houdt u er wel rekening mee dat de totale reissom betaald moet zijn voor vertrek. Heeft u uw vakantie niet betaald, dan hebben wij het recht om u ter plaatse de toegang tot uw accommodatie te weigeren.

Is het mogelijk een boeking via de site te wijzigen?

Nee, het is niet mogelijk om via de site wijzigingen door te voeren in een reeds gemaakte boeking. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze klantenservice.


Is het mogelijk een boeking via de site te annuleren?

Nee, het is niet mogelijk om uw boeking via de site te annuleren. Dit kan uitsluitend door contact op te nemen met onze klantenservice tijdens de door ons opgegeven openingsuren. Bij annulering buiten deze tijden geldt als annuleringsdatum de eerstvolgende werkdag. In plaats van annuleren, kunt u de mogelijkheid van een "in-de-plaats-stelling" overwegen. U laat dan iemand anders reizen in uw plaats. Lees de informatie hierover in de Algemene Voorwaarden. De aanmelder (en eventueel de plaatsvervanger) is hoofd aansprakelijk voor de betaling van het nog verschuldigde deel van de reissom. Dat is inclusief de wijzigingskosten.

Wat is er wel/niet bij de prijs inbegrepen?

In de huurprijs is inbegrepen:
- BTW volgens de BTW richtlijnen van het land van bestemming.
- De huur van de compleet ingerichte vakantiewoning of stacaravan voor het aantal in de reservering aangegeven personen.
- Parkeerplaats voor 1 auto naast de vakantiewoning of stacaravan.
- Water, elektriciteit en gas.
- Gratis toegang tot het zwemparadijs en diverse overige faciliteiten en activiteiten op de camping. (verschilt per camping)
Niet in de huurprijs inbegrepen:
- Toeristenbelasting en overige lokale heffingen. Deze aan de lokale autoriteit af te dragen belasting dient bij aankomst bij de receptie van de camping te worden betaald. Afhankelijk van de regio ligt deze belasting tussen de €0,20 en €1,00 per overnachting per persoon.
- Borg van €200,- per stacaravan te betalen bij de aankomst. Deze wordt na controle op het schadeloos en schoon achterlaten met complete inventaris van de stacaravan op de dag van vertrek terugbetaald.
- Eindreiniging van de stacaravan. Bij vertrek dient stacaravan in schone staat achtergelaten te worden. (Vegen en dweilen van de vloer, reiniging van de keuken, badkamer, toilet, slaapkamers en woonkamer) Bij het niet schoon achterlaten van de stacaravan kan Tohapi een bedrag van €60,- inhouden van de borg.
- Bedlinnen. Op een aantal campings zijn deze lokaal te huren, voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
- Handdoeken dient u altijd zelf mee te nemen.
- Honden: er is een lokaal te betalen toeslag voor meegebrachte honden. Bij aankomst verzoeken wij u het vaccinatieboekje van de meegenomen hond te tonen. Uw hond dient vrij te zijn van ongedierte. Exotische dieren, vecht en bewakingshonden zijn verboden. Er is 1 hond per accommodatie toegestaan.


Is het mogelijk om een optie-boeking te plaatsen?

Het is niet mogelijk om een optie-boeking te plaatsen.

Is mijn preferentie een garantie?

Uw preferentie is geen garantie. Wij zullen er alles aan doen om aan uw voorkeur(en) te voldoen.

Kan ik een essentie voor een accommodatie-nummer aanvragen?

Indien het gewenste nummer van uw plaats of stacaravan beschikbaar is, kunnen wij deze voor u reserveren. Dit is mogelijk tegen betaling van €35,-

Brengt telefonisch boeken extra kosten met zich mee?

Nee.

Voor vertrek

Hoe betaal ik mijn vakantie?

Er zijn verschillende betaalmethoden mogelijk. Tijdens het boekingsproces kunt u betalen door uw betaalwijze te kiezen. U kunt betalen met een creditcard (Visa of Mastercard), via iDEAL ( internetbankieren via uw eigen bank) of Mister Cash. Of u een aanbetaling moet maken of het gehele bedrag ineens moet betalen hangt af van hoeveel dagen u voor aanvang van uw vakantie boekt. Indien u problemen heeft met betalen neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik ter plaatse mijn boeking betalen?

Nee, de boeking dient betaald te zijn voordat u op de camping aankomt.

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

Uw reisbescheiden worden direct na volledige betaling van de door uw verschuldigde reissom d.m.v. een PDF-document naar uw e-mailadres verzonden. Mocht u uw reisbescheiden 28 dagen voor vertrek niet hebben ontvangen, dan wordt u verzocht telefonisch contact met ons op te nemen. U dient zelf zorg te dragen voor geldige reisdocumenten (paspoort/visum/identiteitskaart).

Welke reisdocumenten zijn er verplicht?

U heeft ten alle tijden een geldig identiteitsbewijs nodig.

Op de camping

Waar moet ik me bij aankomst op de camping melden?

Bij aankomst op de camping kunt u zich melden bij de Tohapi receptie. De receptie dient als aanspreekpunt voor vragen en informatie tijdens uw verblijf.

Op welke dagen kan ik aankomen en vertrekken?

Tohapi hanteer vaste aankomst-en vertrekdagen. In het hoogseizoen de woensdag en zaterdag. In het naseizoen is de aankomst op vrijdag, zaterdag en zondag.

Kan ik buiten de in/uitchecktijden arriveren en vertrekken?

Dit is bij hoge uitzondering alleen op aanvraag mogelijk. De medewerkers van Tohapi zijn alleen op de aangewezen tijdstippen aanwezig om u in of uit te checken. In geval van nood (bijvoorbeeld autopech) kunt u het telefoonnummer gebruiken dat op de voucher staat.

Zijn er standaard bedlinnen en handdoeken aanwezig?

Nee, u zult u eigen bedlinnen en handdoeken moeten meenemen. Op een aantal campings is bedlinnen lokaal te huren, voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Beschikken de stacaravans over airconditioning?

Als een stacaravan over airconditioning beschikt staat dit specifiek bij het stacaravan type beschreven.

Is er wifi aanwezig op de campings?

De meeste camping beschikken over Wifi. (tegen betaling)

Is barbecueën toegestaan op de camping?

Op de meeste campings is dit toegestaan. Om hier zeker van te zijn kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Mag ik een tent naast mijn accommodatie zetten?

Een extra tent naast uw accommodatie is niet toegestaan.


Zijn badmutsen verplicht?

Dit verschilt per camping. Op de meeste campings in Italië zijn badmutsen verplicht. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Hoeveel gasten mogen er maximaal verblijven in een vakantiewoning of stacaravan?

Een accommodatie mag alleen bewoond worden door het aantal personen dat in de boeking vermeld wordt. Bovendien geldt voor stacaravans een maximaal aantal personen (baby’s worden ook meegerekend) per accommodatie. Dit aantal mag niet overschreden worden. Mocht u van deze mogelijkheid gebruik willen maken, dan moet u er rekening mee houden dat de beschikbare ruimte voor Nederlandse begrippen krap wordt.

Wat doe ik bij klachten?

Ondanks alle zorgen van Tohapi kan het voorkomen dat u een gerechtvaardigde klacht heeft. Deze klacht dient u ter plaatse en direct met het camping management op te nemen, teneinde het camping management in de gelegenheid te stellen het e.e.a. onmiddellijk op te lossen. Mocht de klacht niet naar tevredenheid worden afgehandeld, dan heeft u de gelegenheid tot 1 maand na vertrek van de camping de klacht schriftelijk in te dienen en op te sturen naar Tohapi. Klachten dienen binnen één maand na thuiskomst schriftelijk ingediend te worden bij de partij waar u geboekt heeft. Na deze termijn wordt een klacht in principe niet meer in behandeling genomen. U ontvangt een ontvangstbevestiging en uw klacht wordt onderzocht. Binnen 4-8 weken ontvangt u een antwoord.