Met Tohapi vertrek je met een gerust hart.

Bij Tohapi doen we er alles aan om jou een fijne vakantie te bezorgen, ook in deze onzekere tijden. Hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende vragen. 

Q: Hoe werkt de regeling om gratis te wijzigen?

A: Om jou tegemoet te komen als reiziger, geldt de mogelijkheid voor nieuwe reserveringen, om het verblijf tot 14 dagen voor vertrek gratis te wijzigen.

Je kunt gratis wijzigen naar een accommodatie in dezelfde categorie en voor dezelfde verblijfsduur in het seizoen 2020 op een andere camping. Dit kan in overleg met onze medewerkers. Het prijsverschil is voor rekening van de klant en wordt, indien van toepassing, niet terug gestort. Dit aanbod is alleen geldig op nieuwe boekingen. 

Ook betaal je tijdelijk geen reserveringskosten voor nieuwe boekingen vanaf 7 mei 2020.

Bestaande reserveringen

Q: Wat zijn mijn mogelijkheden als ik al eerder een reservering heb gemaakt?

A: Voor reserveringen die voor 12 maart zijn gemaakt zijn er verschillende opties. 

Aankomstdatum uiterlijk 18 juni:

Boekingen tot en met 18 juni zijn inmiddels door ons geannuleerd en onze gasten hebben we hierover op de hoogte gebracht. 

Aankomstdatum na 18 juni:

Wij volgen de ontwikkelingen op de voet en besluiten pas reizen te annuleren indien wij zeker weten dat wij een reis niet uit kunnen voeren. Mocht je jouw reis willen wijzigen dan kan dit kosteloos, een eventuele meerprijs is wel voor eigen rekening. Indien je de gehele reis wilt annuleren dan kan dit volgens onze normale annuleringsvoorwaarden. 

Q: Mijn boeking is geannuleerd. Waar heb ik recht op?

Voor de, naar aanleiding van het Corona-virus, geannuleerde boekingen geldt dat reizigers een voucher voor de betaalde reissom ontvangen. Deze voucher kan binnen een jaar na uitgifte worden gebruikt om een vervangende reis te boeken. Deze regeling is conform de richtlijnen van de SGR, waar Tohapi lid van is.

Vertrek je binnen 4 weken en ligt jouw bestemming in een gebied waar beperkende maatregelen gelden? Onze medewerkers zullen zo snel mogelijk telefonisch contact met je opnemen. 

Wij begrijpen dat het voor jou wellicht de voorkeur heeft om de betaalde reissom terug te ontvangen. Door de uitzonderlijke omstandigheden is er echter door de SGR voor gekozen om deze maatregel in het leven te roepen. De SGR staat garant voor de voucher. 

Q: Wat betekent het dat de SGR garant staat voor de Corona-voucher?

Vanwege de uitzonderlijke omstandigheden als gevolg van het coronavirus, hebben wij reizen moeten annuleren. Hiervoor geven wij een Corona-voucher uit, dit is een initatief van de SGR, in samenwerking met de ANVR. De SGR is een garantiefonds waar al onze vakanties onder vallen. 

Indien er sprake is van financieel onvermogen van een reisorganisatie en zij de reis niet meer kunnen uitvoeren, zal de SGR ervoor zorgen dat de reis alsnog wordt uitgevoerd of terugbetaald. Hetzelfde geldt voor de Corona-voucher. Indien er sprake is van financieel onvermogen van de reisorganisatie en je bent in bezit van een Corona-voucher, dan zal de SGR zorgen voor terugbetaling van de waarde van de voucher. 

Let op, dit geldt alleen voor reisorganisaties die zijn aangesloten bij de SGR. 

Q: Mijn reis is geannuleerd en ik krijg hiervoor een Corona-voucher. Wanneer kan ik deze verwachten?

A: Het inbouwen van de Corona-voucher binnen onze systemen was een complex proces dat wij inmiddels aan het afronden zijn. Inmiddels hebben wij een groot aantal van de vouchers op 11 mei verzonden. 

Voor alle nieuwe annuleringen verwachten wij de vouchers binnen een termijn van 3 weken te verzenden. 

Q: Ik voel me er niet prettig bij om de tweede betalingstermijn te voldoen. Kan de uiterste betaaldatum verschoven worden?

A: Volgens onze normale voorwaarden moet de tweede betalingstermijn 10 weken voor vertrek zijn voldaan. Omdat we begrijpen dat de huidige situatie nog veel onzekerheden met zich meebrengt, hebben we deze termijn verschoven naar 6 weken voor vertrek.

Q: Ik heb een annuleringsverzekering afgesloten. Dekt deze de kosten als ik een gemaakte boeking wil wijzigen of annuleren?

A: Tohapi werkt samen met De Europeesche Verzekeringen. Wij bieden binnen deze samenwerking de losse annuleringsverzekering aan. In de FAQ van De Europeesche vind je meer informatie over hun voorwaarden. 

Q: Wat is het huidige reisadvies?

A: Dit verschilt per land en regio en wijzigt regelmatig. Voor een actueel overzicht verwijzen wij naar de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken

Q: Zijn faciliteiten op campings en vakantieparken open?

A: Omdat de regelgeving continu verandert kunnen wij geen garanties geven of bepaalde faciliteiten wel of niet open zijn en welke restricities er eventueel gelden. Op dit moment zetten wij alles op alles om, samen met onze partners, faciliteiten zoals het zwembad, animatie en sportparken te kunnen openen. Hierbij volgen wij uiteraard de lokale wetgeving en richtlijnen van  de officiële instanties.