Met Tohapi vertrek je met een gerust hart.

Bij Tohapi doen we er alles aan om jou een fijne vakantie te bezorgen, ook in deze onzekere tijden. Hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende vragen. 

Wijzigen reisadvies

Klik hier als je meer wilt lezen over de gevolgen van een wijziging van het reisadvies van geel naar oranje.

Bestaande boekingen

Q: Ik heb bij jullie een vakantie geboekt en heb hierover een vraag. Wat kan ik het beste doen?

A: Deze pagina met veelgestelde vragen updaten we regelmatig, dus kijk eerst of je het antwoord op jouw vraag hier kunt vinden. Alle informatie die wij tot onze beschikking hebben over geannuleerde reizen, gewijzigde reisadviezen etc. passen wij op deze pagina aan. Mocht een wijziging invloed hebben op jouw vakantie dan brengen we jou hierover per e-mail op de hoogte.

Q: Ik wil mijn boeking wijzigen. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Mocht je jouw reis willen wijzigen dan kan dit max 14 dagen voor vertrek geheel kosteloos, met een maximaal prijsverschil van 10%. Een eventuele meerprijs is wel voor eigen rekening. Indien je de gehele reis wilt annuleren dan kan dit volgens onze normale annuleringsvoorwaarden. 

Q: Het reisadvies voor mijn vakantieland is gewijzigd naar code geel. Ik voel me er niet prettig bij om naar het buitenland te reizen. Wat zijn mijn mogelijkheden?

A: Wij begrijpen dat het voor sommige mensen, gezien de situatie, prettiger kan zijn om in Nederland te blijven. Wij volgen het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dit betekent dat wij reizen naar een bestemming met een geel reisadvies wel kunnen uitvoeren. Er zijn daarom twee opties:

  •           Je kan gebruik maken van de mogelijkheid om het verblijf om te boeken naar een andere periode in 2020 en/of een andere bestemming. Dit kan uiterlijk 14 dagen voor vertrek. Een eventuele meerprijs is voor kosten van de klant. Valt de nieuwe reissom meer dan 10% lager uit, dan behandelen wij de wijziging als een annulering. Hiervoor brengen wij de normale annuleringsvoorwaarden in rekening.
  •        De reis kan worden geannuleerd volgens onze normale annuleringsvoorwaarden. De annuleringskosten die je betaalt zijn afhankelijk van het moment dat de annulering plaats vindt. Onderstaande bedragen zijn exclusief reserveringskosten en de premie van de annuleringsverzekering, indien deze is afgesloten. 

Moment van annulerenAnnuleringskosten
Tot de 50ste dag (exclusief) voor vertrekAanbetaling á € 99,- 
Vanaf de 50ste dag (inclusief) voor vertrek tot de 28ste dag (exclusief) voor vertrek60% van de reissom
Vanaf de 28ste dag (inclusief) voor vertrek100% van de reissom

Q: Mijn boeking is geannuleerd. Waar heb ik recht op?

Voor alle geannuleerde boekingen, met een aankomst tot 18 juni, geldt dat reizigers een Corona-voucher voor de betaalde reissom ontvangen. Binnen een jaar na uitgifte van de voucher, dient de vervangende reis geboekt te zijn. De aankomst van de vervangende vakantie mag echter tot en met 31 oktober 2021 zijn. Deze regeling is conform de richtlijnen van de SGR, waar Tohapi lid van is.

Wij begrijpen dat het voor jou wellicht de voorkeur heeft om de betaalde reissom terug te ontvangen. Door de uitzonderlijke omstandigheden is er echter door de SGR voor gekozen om deze maatregel in het leven te roepen. De SGR staat garant voor de voucher. 

Bovendien komen we op deze manier onze belofte aan jou na om de door jou geboekte vakantie uit te voeren. We doen dit alleen op een later moment. 

Q: Mijn reis is geannuleerd terwijl er een positief reisadvies is. Klopt dit wel?

Helaas hebben we ook een aantal boekingen moeten annuleren doordat de camping pas later open gaat of zelfs het hele seizoen gesloten blijft. In enkele gevallen kan het zo zijn dat de camping zelf wel open is, maar wij niet de juiste maatregelen hebben kunnen treffen om jou een veilige vakantie te bieden. Ook kan het zijn dat wij de reis om logisitieke redenen hebben moeten annuleren. 

Als dit het geval is, dan heb je een mail ontvangen waarin wij drie opties aanbieden. Je kan jouw vakantie omboeken naar een andere camping en/of periode in 2020. Je kan kiezen voor een voucher met een waarde van 120% van de betaalde reissom of voor een terugbetaling van de betaalde reissom. Indien je voor deze laatste optie kiest, kan het twee weken duren, na verwerking van het formulier, voordat je deze terug ontvangt.

Q: Ik voel me er niet prettig bij om de tweede betalingstermijn te voldoen. Kan de uiterste betaaldatum verschoven worden?

A: Volgens onze normale voorwaarden moet de tweede betalingstermijn 10 weken voor vertrek zijn voldaan. Omdat we begrijpen dat de huidige situatie nog veel onzekerheden met zich meebrengt, hebben we deze termijn verschoven naar 6 weken voor vertrek.

Q: Ik heb een annuleringsverzekering afgesloten. Dekt deze de kosten als ik een gemaakte boeking wil wijzigen of annuleren?

A: Tohapi werkt samen met De Europeesche Verzekeringen. Wij bieden binnen deze samenwerking de losse annuleringsverzekering aan. In de FAQ van De Europeesche vind je meer informatie over hun voorwaarden. 

Voucher

Q: Hoe kan ik mijn voucher inwisselen op jullie website?

De voucher kan je gebruiken bij het maken van de boeking. Het tegoed wordt dan met de reissom verrekend. Volg hiervoor de volgende stappen:

1) Jouw voucher is gekoppeld aan jouw account. Bij stap 2, bij het maken van de boeking,kan je inloggen.
2) Doorloop het normale boekingsproces. 
3) Bij stap 4 kan je de betaling in orde maken. Jouw voucher is hier zichtbaar. Je ziet hier het krediet staan dat beschikbaar is op de voucher. Ook wordt aangegeven hoe hoog het restant is als je hem inwisselt voor deze  boeking. . 
4) Verzilver de voucher door op ‘gebruik mijn tegoed te klikken’, als je deze wilt gebruiken.
5) Ga akkoord met de voorwaarden en klik op ‘betalen’. 
6) Indien de waarde van de voucher hoger is dan de waarde van de nieuwe vakantie, dan hoef je niets meer te betalen. Je kan de boeking definitief maken. Is de waarde van de voucher lager dan de prijs van de nieuwe vakantie? Dan kan je nu de betalingsmethode kiezen waarmee je het restant in orde wilt maken en de boeking afmaken. 


Q: Wat betekent het dat de SGR garant staat voor de Corona-voucher?

Vanwege de uitzonderlijke omstandigheden als gevolg van het coronavirus, hebben wij reizen moeten annuleren. Hiervoor geven wij een Corona-voucher uit, dit is een initatief van de SGR. De SGR is een garantiefonds waar al onze vakanties onder vallen. 

Indien er sprake is van financieel onvermogen van een reisorganisatie en zij de reis niet meer kunnen uitvoeren, zal de SGR ervoor zorgen dat de reis alsnog wordt uitgevoerd of terugbetaald. Hetzelfde geldt voor de Corona-voucher. Indien er sprake is van financieel onvermogen van de reisorganisatie en je bent in bezit van een Corona-voucher, dan zal de SGR zorgen voor terugbetaling van de waarde van de voucher. 

Let op, dit geldt alleen voor reisorganisaties die zijn aangesloten bij de SGR. 

Q: Mijn reis is geannuleerd en ik krijg hiervoor een Corona-voucher. Wanneer kan ik deze verwachten?

A: Wij verwachten de vouchers binnen een termijn van 3 weken te verzenden.

Faciliteiten

Q:  Zijn belangrijke faciliteiten zoals het zwembad, restautarant en animatie geopend?

A: Voor veruit het merendeel van de campings geldt dat de faciliteiten op de camping geopend zijn. In de meeste gevallen zal dit gepaard gaan met enige aanpassingen om de veiligheid van onze gasten en medewerkers te garanderen. Mochten de aanpassingen zeer groot van aard zijn of indien de faciliteiten helemaal gesloten zijn, dan passen wij dit aan op de campingpagina op onze website. Indien je al een boeking hebt gedaan, brengen wij je hierover per e-mail op de hoogte. N.B.: Je ontvangt van ons dus alleen een e-mail indien faciliteiten gesloten zijn of er grote beperkingen zijn. 

Nieuwe boekingen

Q: Heb ik bij een nieuwe boeking flexibiliteit om de boeking te wijzigen of annuleren indien er nog steeds restricities zijn vanwege het coronavirus?

A: Om jou tegemoet te komen als reiziger, geldt de mogelijkheid voor nieuwe reserveringen, om het verblijf tot 14 dagen voor vertrek gratis te wijzigen.

Je kunt gratis wijzigen naar een accommodatie in dezelfde categorie en voor dezelfde verblijfsduur in het seizoen 2020 op een andere camping. Dit kan in overleg met onze medewerkers. Het prijsverschil is voor rekening van de klant en wordt, indien van toepassing, niet terug gestort. Dit aanbod is alleen geldig op nieuwe boekingen.

Ook betaal je tijdelijk geen reserveringskosten voor nieuwe boekingen vanaf 7 mei 2020.

Overig

Q: Is Tohapi lid van de SGR?

A: Tohapi is lid van de SGR en volgt hun adviezen in deze situatie. Op de website van de SGR vind je hier meer informatie over. 

Q: Wat is het huidige reisadvies?

A: Dit verschilt per land en regio en wijzigt regelmatig. Voor een actueel overzicht verwijzen wij naar de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken

Q: Waar vind ik jullie Algemene Voorwaarden?

A: Door hier te klikken, kan je onze Algemene Voorwaarden raadplegen.