Met Tohapi vertrek je met een gerust hart.

Met Tohapi vertrek je met een gerust hart.

Bij Tohapi doen we er alles aan om jou een fijne vakantie te bezorgen, ook in deze onzekere tijden. Hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende vragen. 

Q: Is Tohapi lid van de ANVR en SGR?
A: Tohapi is geen reisorganisator/touroperator maar de eigenaar/verhuurder van campings en stacaravans. De ANVR verzekert klanten tegen schade geleden door of via tussenpersonen (reisagenten-tour operators). Tohapi is geen tussenpersoon, en heeft daarom geen lidmaatschap bij de ANVR. 

Q: Wat is het huidige reisadvies?
A: Dit verschilt per land en regio en wijzigt regelmatig. Voor een actueel overzicht verwijzen wij naar de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Q: Waar vind ik jullie Algemene Voorwaarden?

A: Door hier te klikken, kan je onze Algemene Voorwaarden raadplegen.

 

Q: Hebben jullie gewijzigde voorwaarden in verband met het coronavirus?

A: Wij denken graag met je mee en hebben daarom momenteel onze voorwaarden aangepast. Zo loop jij als klant het minste risico. Zo krijgen klanten, met een boeking gemaakt tussen 16 maart 2021 en 1 juli 2021, hun geld terug als we de boeking moeten annuleren vanwege het coronavirus. Klik hier om alle voorwaarden van deze actie te bekijken. 

Q: Ik wil nu een vakantie boeken. Hoeveel moet ik aanbetalen?

A: De aanbetaling bedraagt 20% van de reissom. Dit is exclusief eventuele reserveringskosten, bijdrage calamiteitenfonds en eventuele extra’s.

 

Q: Ik wil mijn vakantie annuleren. Wat zijn hiervoor de voorwaarden?

A: Boekingen gemaakt met 100% Flex garantie kunnen gratis annuleren tot 1 april, zonder opgave van reden. Dit geldt voor boekingen gemaakt tussen 17 december 2020 en 16 maart 2021. Boekingen gemaakt met de Boek Zonder Zorgen garantie profiteren van een gratis annuleringsverzekering. Dit geldt voor boekingen gemaakt tussen 16 maart 2021 en 1 juli 2021.  Voor alle overige boekingen gelden de gebruikelijke annuleringskosten. De annuleringskosten die je betaalt zijn afhankelijk van het moment dat de annulering plaatsvindt. Onderstaande bedragen zijn exclusief reserveringskosten en de premie van de annuleringsverzekering, indien deze is afgesloten.


Moment van annulerenAnnuleringskosten
Tot de 50ste dag (exclusief) voor vertrek   
20% van de reissom
Vanaf de 50ste dag (inclusief) voor vertrek tot de 28ste dag (exclusief) voor vertrek
60% van de reissom
Vanaf de 28ste dag (inclusief) voor vertrek100% van de reissom


Q: Hoe kan ik mij extra goed voorbereiden als ik een vakantie voor 2021 wil boeken?

Wij raden je aan om een annuleringsverzekering, inclusief Covid-dekking, af te sluiten. Deze biedt als extra dekking de medische-, repatriërings- en quarantaine kosten wanneer een of meerdere gezinsleden aantoonbaar (met medische verklaring) COVID besmet zijn – of met een COVID besmet persoon in risicovol contact zijn geweest voor en/of tijdens het verblijf. Klik hier voor meer informatie over deze verzekering. 

 

Q: Welke faciliteiten zijn er open tijdens mijn verblijf?
A: Ook in 2021 zal Tohapi er alles aan doen om jou een veilige en zorgeloze vakantie te bieden. We kunnen op dit moment alleen nog niet inschatten wat de invloed van het coronavirus op de faciliteiten van onze campings zal zijn. Indien en waar nodig worden lokale voorzorgsmaatregelen genomen, zodat jij kan genieten van een welverdiende, outdoor vakantie. Mochten er grote wijzigingen plaatsvinden op een camping, dan zullen wij de gasten hier zo snel mogelijk over informeren.

Q: Wat gebeurt er als het reisadvies tijdens mijn verblijf wijzigt van geel naar oranje. Moet ik mijn vakantie dan afbreken?
A: Als het reisadvies tijdens jouw vakantie wijzigt, zullen wij jou zo goed mogelijk informeren over de mogelijkheden. Omdat de reisadviezen van de overheid adviezen zijn, ben je niet verplicht om jouw vakantie af te breken. Je hebt zelf de keuze om de vakantie af te maken of eerder naar huis te keren.

De meeste gasten van Vacanceselect gaan met de auto op vakantie. Mits de regelgeving van het land waar je verblijft, en de landen waar je doorheen reist, het toestaat, kan je zelf naar huis rijden. Als je met het vliegtuig reist, dien je contact op te nemen met de vliegmaatschappij.

Tijdens jouw vakantie zullen wij jou per e-mail informeren als het reisadvies is gewijzigd. In deze e-mail vind je uitgebreide informatie en antwoorden op veelgestelde vragen.

Q: Wat gebeurt er als het reisadvies pal voor vertrek wijzigt van geel naar oranje?
A: Ook als het reisadvies pal voor vertrek wijzigt, zullen wij jou zo goed mogelijk informeren over de mogelijkheden. Gasten voor wie de aankomst voor dezelfde of de volgende dag gepland staan, zullen wij telefonisch op de hoogte brengen. Onze medewerkers van de klantenservice zullen de mogelijkheden voor omboeken en annuleren bespreken. Je mag er daarbij van uitgaan dat wij altijd naar een passende oplossing zullen kijken. Indien de aankomst twee dagen of meer vanaf het moment van de wijziging van het reisadvies is, zullen wij jou per e-mail informeren over de mogelijkheden. Ook is hierbij wijzigen naar een andere bestemming mogelijk. 


Q: Wat gebeurt er als ik vanwege een overheidsadvies niet naar mijn vakantiebestemming kan reizen?
A: Indien het volgens de overheid niet mogelijk is om naar jouw bestemming te reizen voor vakantiedoeleinden, gaan we samen kijken naar een passende oplossing. Zo is het mogelijk om de vakantie om te boeken naar een ander moment in hetzelfde jaar of wellicht naar een andere bestemming. Dit is mogelijk vanaf 10 dagen voor aankomst op de bestemming. Als het wijzigen van de boeking niet mogelijk of naar wens is, dan betalen we de reissom 2 weken na annulering van de boeking aan je terug. Een boeking annuleren we indien het volgens de Nederlandse overheid twee dagen voor aankomst nog niet mogelijk is om voor vakantiedoeleinden naar jouw bestemming te reizen. 


Q: Kan ik mijn vakantie gratis annuleren als ik niet naar mijn vakantiebestemming kan reizen omdat één van de landen waar ik doorheen moet rijden zijn grenzen heeft gesloten of het niet toestaat om doorheen te reizen?
A: In dit geval geldt dat we samen kijken naar een passende oplossing. Indien het niet mogelijk is om jouw vakantiebestemming via een ander land te bereiken, kunnen we de vakantie omboeken naar een andere bestemming of periode in 2021. Deze optie kunnen we 10 dagen voor aankomst aanbieden. Als dit niet mogelijk of naar wens is, dan betalen we de reissom 2 weken na annulering van de boeking aan je terug. Een boeking annuleren we indien het volgens de Nederlandse overheid een dag voor aankomst nog niet mogelijk is om voor vakantiedoeleinden naar jouw bestemming te reizen.

Q: Wat gebeurt er als mijn vakantiebestemming een inreisverbod heeft ingesteld voor de regio waar ik woon?
A: Mocht er een inreisverbod zijn afgegeven door de overheid van jouw vakantiebestemming voor de regio/het gebied waar jij woont, dan gaan we samen kijken naar de andere opties zodat je wel van een vakantie kunt genieten. Zo is het wellicht mogelijk om de boeking 10 dagen voor aankomst te wijzigen naar een andere periode of bestemming. Mocht dat niet mogelijk of wenselijk zijn dan zullen we de vakantie annuleren en de reissom binnen 2 weken terugbetalen. Een boeking annuleren we indien er twee dagen voor aankomst nog een inreisverbod is.


Q: Wat zijn mijn opties als het volgens de Nederlandse overheid niet wordt afgeraden om naar mijn vakantiebestemming te reizen voor vakantiedoeleinden, maar ik mij niet comfortabel voel om op vakantie te gaan?
A: Als jij zelf niet naar de bestemming wilt reizen en wij de vakantie wel kunnen uitvoeren dan kan je de boeking wijzigen of annuleren volgens de Algemene Voorwaarden

Q: Kan ik mijn vakantie gratis annuleren op het moment dat ik van de Nederlandse overheid of mijn werkgever na terugkomst in quarantaine moet of dit geadviseerd wordt?
A: Indien het mogelijk is volgens de Nederlandse overheid om naar jouw bestemming te reizen voor vakantiedoeleinden, dan kunnen wij de boeking voor je uitvoeren en is gratis annuleren dus niet mogelijk. Wijzigen of annuleren van de boeking is dan mogelijk volgens de algemene voorwaarden. Mocht het volgens de Nederlandse overheid niet mogelijk zijn om naar jouw bestemming te reizen voor vakantiedoeleinden dan zullen wij de reis annuleren op het moment dat dit nog van kracht is, twee dage voor aankomst op de bestemming. Omboeken naar een andere bestemming of periode is in dat geval natuurlijk ook mogelijk zoals eerder in deze FAQ is uitgelegd.


Q: Wat gebeurt er als mijn vakantiebestemming van mij verlangt om een negatieve testuitslag te overleggen op het moment dat ik hiernaartoe reis? Of indien mijn eigen overheid dit mij verplicht op het moment dat ik naar huis reis. Deze kosten kan ik niet betalen. Kan ik nu gratis annuleren?
A: Wij begrijpen dat het niet prettig is dat een PCR-test extra kosten met zich meebrengt. Naar alle waarschijnlijkheid worden PCR-testen voor vakantiedoeleinden in de zomer door de overheid vergoed. De exacte voorwaarden hiervoor en de uitwerking van dit plan zijn nog niet bekend.

Q: Wat als iemand in het reisgezelschap corona heeft of in quarantaine moet omdat diegene in contact is geweest met iemand met corona op het moment dat we op vakantie gaan?
A: Als je via Tohapi een annuleringsverzekering hebt afgesloten dan wordt dit door deze verzekering gedekt. Om deze reden adviseren wij onze gasten dan ook om op het moment van boeken een annuleringsverzekering af te sluiten. Deze biedt als extra dekking de medische-, repatriërings- en quarantaine kosten wanneer een of meerdere gezinsleden aantoonbaar (met medische verklaring) COVID besmet zijn – of met een COVID besmet persoon in risicovol contact zijn geweest voor en/of tijdens het verblijf. Klik hier voor meer informatie over deze verzekering. 

Q: Kan ik mijn boeking naar het volgende seizoen verschuiven?
A: Op dit moment zijn onze systemen nog niet klaar om reserveringen voor het volgende seizoen aan te nemen. Mochten we deze optie in de toekomst gaan aanbieden, dan zullen we de informatie op deze pagina bijwerken.

Q: Ik moet de betaling van mijn vakantie 10 weken voor vertrek voldoen. Volgens de Nederlandse overheid kan ik nog niet naar mijn bestemming reizen voor vakantiedoeleinden, dus ik voel me er niet comfortabel bij om de betaling in orde te maken. Kan dit worden uitgesteld?
A: Wij begrijpen dat het oncomfortabel kan zijn om de restantbetaling in orde te maken. Wij vragen onze gasten dit echter wel te doen. Wij garanderen namelijk een terugbetaling van de reissom op het moment dat wij jouw reis moeten annuleren. Deze kan je binnen twee weken na annulering van ons verwachten. 

Mocht een volledige betaling op dit moment echt niet lukken dan kan je hiervoor contact opnemen met onze medewerkers van de klantenservice. Dan kijken we samen naar een passende oplossing.

Q: Ik ben in het bezit van een voucher en wil deze graag gebruiken voor een nieuwe boeking. Hoe werkt dit?
A: Klik hier voor meer informatie over hoe je jouw voucher kan gebruiken.

Q: Kan de coronavoucher die ik vorig jaar heb ontvangen verlengd worden zodat ik hem kan gebruiken voor een vakantie in 2022?
A: Wij hebben ervoor gekozen om coronavouchers niet te verlengen, maar om ze uit te betalen voor de vervaldatum. Dat vinden wij wel zo netjes. Mocht je na de vervaldatum van jouw voucher een boeking willen maken dan kan dit op de normale manier via onze website of klantenservice.

Q: Tot hoe lang van te voren kan ik gratis annuleren?
A: De mogelijkheid om gratis te annuleren is afhankelijk van verschillende factoren. De eerste is het moment waarop je geboekt hebt en welke camping of accommodatie het betreft. Wij hebben gedurende het jaar verschillende campagnes, waarbij wij, in verband met de reisbeperkingen, de voorwaarden hebben versoepeld. 

Verder worden boekingen één dag voor aankomst gratis geannuleerd op het moment dat het niet mogelijk is om voor vakantiedoeleinden naar jouw bestemming te reizen. Wij volgen hierin het advies van de overheid. Als dit jouw boeking betreft dan zullen we hierover contact met je opnemen. We bieden in dit geval wel de optie om de boeking 10 dagen voor aankomst gratis te wijzigen naar een andere bestemming of periode. Mocht dit niet naar wens zijn, dan annuleren we de boeking en storten we de reissom (exclusief eventuele verzekeringen, bijdrage calamiteitenfonds en SGR-bijdrage) binnen twee weken terug.

Q: Ik wil graag een nieuwe boeking maken, maar de reissom valt lager uit dan de waarde van mijn voucher. Kan het verschil worden uitbetaald?
A: Indien je de voucher niet in één keer kunt of wilt gebruiken, zijn er twee mogelijkheden. De resterende waarde van de voucher kan je gebruiken voor het maken van een andere boeking. Deze boeking kan je via onze website of klantenservice in orde maken. Je kan er ook voor kiezen om de resterende waarde niet te gebruiken. In dat geval zullen wij dit bedrag uitbetalen op het moment dat de voucher verloopt. Wij starten het terugbetalingsproces twee weken voor de vervaldatum om er zeker van te zijn dat iedereen zijn of haar geld op tijd terug heeft ontvangen.

Q: Wat als ik een boeking heb gemaakt met mijn voucher en deze boeking wordt door jullie of mijzelf geannuleerd, krijg ik dan mijn geld terug?
A: Indien een boeking die (gedeeltelijk) met een voucher is betaald wordt geannuleerd, dan zullen wij de voucher niet opnieuw activeren. Als het jouw eigen keuze is om de boeking te annuleren, dan gelden hiervoor de algemene voorwaarden. Het verschil tussen de annuleringskosten en (aan)betaling zullen wij binnen twee weken terugstorten. Wanneer wij de boeking annuleren, zullen wij de (aan)betaling (exclusief eventuele verzekeringen, bijdrage calamiteitenfonds en SGR-bijdrage) binnen twee weken terugstorten.

Q: Werken jullie dit jaar weer met vouchers als boekingen worden geannuleerd vanwege het coronavirus?
A: Wij hebben ervoor gekozen om voor geannuleerde boekingen geen vouchers meer uit te geven. Vorig jaar overviel de coronacrisis ons, maar dit jaar zijn wij hierop voorbereid en vinden het dus wel zo netjes om het geld gewoon terug te geven indien een klant hier recht op heeft. Wij zullen de reissom dan binnen twee weken terugbetalen. Wij zijn voornemens om dit proces gedurende het seizoen niet aan te passen, maar behouden ons wel het recht voor om deze mogelijkheid alsnog aan te kunnen bieden.

Q: Is Tohapi aangesloten bij de SGR Voucherbank?
A: Nee, Tohapi heeft ervoor gekozen geen gebruik te maken van de SGR Voucherbank. In geval van geannuleerde boekingen – en wanneer de klant er recht op heeft – geven wij gewoon het geld terug binnen twee weken. Tohapi doet dat vanuit haar eigen middelen en heeft de SGR Voucherbank (dat in feite een externe lening is) niet nodig.